Maatwerkapplicaties: Onze methode
Standaardsoftware zoals AFAS is geschikt voor het automatiseren en standaardiseren van standaardprocessen binnen jouw organisatie, zoals Payroll en salarisadministratie. Maar wat doe je met de processen waar de standaardsoftware niet toereikend is? Daar kunnen wij je bij helpen!
Wij ontwikkelen maatwerkapplicaties volgens een eigen methode, waardoor we de applicatie naadloos laten aansluiten op de behoeften binnen jouw organisatie. Samen doorlopen we de volgende stappen in het ontwikkelproces:
Stap 1: Verkenning
We starten met een kennismaking met jouw organisatie en het verkennen van de verschillende kansen die we samen met Low-Code applicaties op kunnen lossen.
- Wat is de situatie?
- Welke knelpunten zijn er?
- Wat zijn de implicaties?
- Welk effect heeft het als we dit oplossen?
Op basis van de uitkomsten bepalen we de eerste businesscase waardoor je op korte termijn kosten bespaart, omzet verhoogt of risico’s elimineert.
Stap 2: Designworkshop
Tijdens een designworkshop gaan we inhoudelijk aan de slag. Deze workshop is onderdeel van het verkenningsproces.
In deze workshop schuiven onze Mendix consultants bij jouw organisatie aan tafel. We duiken samen in de wensen en behoeften vanuit jouw organisatie, om zo tot een scope en een businesscase te komen. Vervolgens gaan we op deze dag ook daadwerkelijk aan de slag met het ontwerpen van een werkend prototype, om een beeld te krijgen hoe de applicatie in de praktijk zal gaan werken. Aan het einde van de dag presenteren we de uitkomst samen aan jouw stakeholders.
Stap 3: Bouwen
Kunnen wij het maken? Nou en of! Is jouw organisatie enthousiast en is het voorstel akkoord? Dan is het tijd om daadwerkelijk te gaan bouwen. Hiervoor gaan onze Mendix consultants, samen met een projectteam van jouw organisatie aan de slag.
Gezamenlijk bepalen we de MVP (Minimum Viable Product) en daarna ontwikkelen we de applicatie in nauwe samenwerking met de leden van jouw projectteam.
Stap 4: Lancering
Onze consultants werken volgens het scrumproces, wat ons helpt om effectiever en flexibeler te werken. Dat begint met een design sprint waarin we gezamelijk de backlog vullen en de verschillende vraagstukken uitzetten. Het scrumproces bestaat uit verschillende sprints, daily stand-ups, product increments en de sprint review. Dit proces herhaalt zich tot de MVP klaar is voor oplevering.
Lanceren maar!
Stap 5: Onderhoud en beheer
Als de MVP eenmaal opgeleverd is en live gaat, begint het beheren. KWEEKERS verzorgt de service en support die jij nodig hebt met onze SLA mogelijkheden. We trainen jouw team zodat je makkelijk zelf kleine aanpassingen kunt uitvoeren. We denken met je mee over de vervolgstrategie om Mendix eventueel binnen de organisatie verder uit te rollen.
Stap 6: Portfoliosessie
Na het succes van de eerste applicatie is het tijd om de vraagstukken voor de volgende applicaties te bepalen. Zo halen we het maximale uit jouw Mendix licentie. Dit doen we in een portfoliosessie samen met de stakeholders uit jouw organisatie. Welke knelpunten zijn blijven liggen en bieden kansen om met Mendix nóg meer waarde toe te voegen?
Stap 1: Verkenning
We starten met een kennismaking met jouw organisatie en het verkennen van de verschillende kansen die we samen met Low-Code applicaties op kunnen lossen.
- Wat is de situatie?
- Welke knelpunten zijn er?
- Wat zijn de implicaties?
- Welk effect heeft het als we dit oplossen?
Op basis van de uitkomsten bepalen we de eerste businesscase waardoor je op korte termijn kosten bespaart, omzet verhoogt of risico’s elimineert.
Stap 2: Designworkshop
Tijdens een designworkshop gaan we inhoudelijk aan de slag. Deze workshop is onderdeel van het verkenningsproces.
In deze workshop schuiven onze Mendix consultants bij jouw organisatie aan tafel. We duiken samen in de wensen en behoeften vanuit jouw organisatie, om zo tot een scope en een businesscase te komen. Vervolgens gaan we op deze dag ook daadwerkelijk aan de slag met het ontwerpen van een werkend prototype, om een beeld te krijgen hoe de applicatie in de praktijk zal gaan werken. Aan het einde van de dag presenteren we de uitkomst samen aan jouw stakeholders.
Stap 3: Bouwen
Kunnen wij het maken? Nou en of! Is jouw organisatie enthousiast en is het voorstel akkoord? Dan is het tijd om daadwerkelijk te gaan bouwen. Hiervoor gaan onze Mendix consultants, samen met een projectteam van jouw organisatie aan de slag.
Gezamenlijk bepalen we de MVP (Minimum Viable Product) en daarna ontwikkelen we de applicatie in nauwe samenwerking met de leden van jouw projectteam.
Stap 4: Lancering
Onze consultants werken volgens het scrumproces, wat ons helpt om effectiever en flexibeler te werken. Dat begint met een design sprint waarin we gezamelijk de backlog vullen en de verschillende vraagstukken uitzetten. Het scrumproces bestaat uit verschillende sprints, daily stand-ups, product increments en de sprint review. Dit proces herhaalt zich tot de MVP klaar is voor oplevering.
Lanceren maar!
Stap 5: Onderhoud en beheer
Als de MVP eenmaal opgeleverd is en live gaat, begint het beheren. KWEEKERS verzorgt de service en support die jij nodig hebt met onze SLA mogelijkheden. We trainen jouw team zodat je makkelijk zelf kleine aanpassingen kunt uitvoeren. We denken met je mee over de vervolgstrategie om Mendix eventueel binnen de organisatie verder uit te rollen.
Stap 6: Portfoliosessie
Na het succes van de eerste applicatie is het tijd om de vraagstukken voor de volgende applicaties te bepalen. Zo halen we het maximale uit jouw Mendix licentie. Dit doen we in een portfoliosessie samen met de stakeholders uit jouw organisatie. Welke knelpunten zijn blijven liggen en bieden kansen om met Mendix nóg meer waarde toe te voegen?
De kracht van onze consultants
Onze consultants volgen een training aan de Mendix Academy en worden opgeleid door trainers van de Low-Code academy. Tijdens deze training halen de consultants verschillende Mendix Certificaten. Niks leert beter dan in de praktijk, daarom draaien onze consultants tijdens het traineeship al mee op echte projecten onder begeleiding van een projectleider en een ervaren consultant.
Ook na het traineeship wordt er veel geïnvesteerd in het bijspijkeren van de kennis en de ontwikkeling van onze consultants.

Mendix on-top-of AFAS
Jij hebt ongetwijfeld processen in je organisatie die niet in andere organisaties voorkomen. De kans bestaat dat er geen standaardsoftware beschikbaar is waar jij deze processen in kunt verwerken. Je kunt gebruik blijven maken van AFAS voor de verwerking van je standaardprocessen. Samen gaan we aan de slag om in Mendix een applicatie te ontwikkelen waarin jij je unieke processen wél kunt verwerken. Deze applicatie zal vervolgens naadloos aansluiten op jouw AFAS omgeving, waardoor je nóg meer waarde uit AFAS kunt halen!
Nu vraag je je af: Hoe werkt dat dan? Hoe ziet Mendix on top of AFAS er in de praktijk uit? Wat kan ik daar dan mee? Allemaal terechte vragen. Er zijn veel voorbeelden van in de praktijk. Hieronder vind je er een aantal die onze consultants hebben ontwikkeld.
Wist je dat?
Je Mendix heel goed kunt combineren met onze verschillende diensten? Zo kun je, zoals hierboven uitgelegd, Mendix inzetten als aanvulling op AFAS. Of maak koppelingen tussen Mendix en andere systemen die jij inzet in je organisatie. Je kunt ook stuurinformatie uit Mendix halen, zodat je betere op data gebaseerde beslissingen kunt maken.
Laat je inspireren
Of je nu opzoek bent naar informatie, oplossingen of mooie verhalen.
Laat je inspireren en ontdek wat er allemaal mogelijk is.